Kuidas Roosast Pantrist sai Owens Corningu reklaaminägu

1935. aastal asutatud Owens Corningu firma eritunnuseks on olnud roosa värv juba peaaegu 57aastat. Ning kuulust koomiksitegelast Roosat Pantrit on see isolatsioonitoodete ja bituumensindlite suurettevõte oma reklaamides kajastanud tänaseks juba pea 33aastat.

Owens Corningu roosat tunnusvärvi (PINK) peetakse lausa nii suureks varaks, et see on ametlikult registeeritud OC kaubamärgiks. Ettevõtte juhid ei ole küll avaldanud PINK (roosa värvi) ega Roosa Pantri multikategelase konkreetset arvväärtust. Kuid fakt on see, et Owens Corning maksis 2007. aastal Metro-Goldwyn-Mayer filmistuudiole üsna kopsaka summa ainuõiguste eest Roosa Pantri tegelase kasutamise jätkamiseks oma toodete turunduses vähemalt veel 15.aastaks. 

“Roosa Pantri ning värvi PINK väärtust on keeruline mõõta, kuid see on ilmselgelt märkimisväärne,” kommenteeris Toledo põhise turundusettevõtte FLS Grupi direktor, BJ Fisher. Owens Corning on kasutanud Roosat Pantrit ja roosat värvi oma soojustustoodete teistest ettevõtetest eristamise viisina. Kuna üks suuremaid väljakutseid ehitusmaterjalide ning nende tootjate puhul on see, et nad on kõik üldjuhul väga sarnased. Kuid tehes Roosast Pantrist oma reklaaminägu, kes on tuntud ja armastatud nii laste kui ka täiskasvanute seas, on aidanud Owens Corningul eristuda hallist ehitusfirmade massist.

Endine turunduskommunikatsiooni asepresident Joe Doherty väidab, et idee OC tooteid teistest eristada oli ajend roosa värvi lisamisel isolatsioonile. “Ning vana, kollast värvi toode polnud selle protsessi tõttu enam eriti mõjukas,” selgitab Doherty, kes lahkus ettevõttest 1991. aastal.  

Aastal 1957, viisid grupp teadlasti läbi uusi tootmisprotsessi uuringuid Newmarkis, Ohio osariigis. Ning uue isolatsiooni eristamiseks muudest isolatsioonitoodetest segati Owens Corning uhiuute toodetesse vähesel määral punast värvi. Roosa värv andis OC müügimeeskonnale võimaluse visuaalselt näidata klientidele, et Owens Corningu uus suhkruvati tooni isolatsioon on niivõrd erinev ning parem konkureerivate firmade turul olevatest toodetest.  

Umbes 25. aastat hiljem pöördus ettevõte taaskord roosa värvi poole, et eristada ka oma pööningu- ja seinaisolatsiooni materjali teistest konkurentide toodetest. Ning 1980. aastal tõi Roosa Panteri koomiksitegelane selle legendaarse roosa värvi ellu Owens Corning telereklaamides, kus kasutati ka Henry Mancini kirjutatud muusikat, mis oli algselt loodud kasutamiseks vaid Roosa Pantri filmis. 

Kümme aastat peale roosa maskoti kasutuselevõttu näitasid uuringud, et ostjad eelistasid OC’u PINK (roosa) isolatsiooni tooteid lausa viis korda enam kui nende konkurentide tooteid. 1990. aastate lõpuks oli see arv kasvanud see lausa seitsmekordseks. 

Täna on see legendaarne panter endiselt suur osa Owens Corning ettevõtte kaubamärgist ning nende põhiline reklaaminägu tele- ja internetireklaamides. Lisaks kasutatakse ettevõtte logo, millel on nüüd ka Roosa Panter esindatud, ka muude toodete nagu näiteks kuulsate Owens Corning bituumensindlite pakendamisel.  

OC turunduse asepresident hr.Smith nendib, et neil on olnud õnne, kuna nende kaubamärgi roosa värv on tänaseks saanud peaaegu sama legendaarseks kui Coca-Cola punane värv.