Kuidas ja millest siis tegelikult valmistatakse bituumensindleid...

Iga päev tarnitakse tuhandeid tonne toorainet ja samal ajal ka valmis toodetud materjale kõrgeima astme katusetehastesse üle terve Ameerika. Ning need materjalid transformeeritakse kvaliteetseteks ning vastupidavateks bituumensindliteks ja eritoodeteks, mis on pälvinud lugematute tööstusespetsialistide ja majaomanike austuse läbi aastate. 

Sindleid mille põhikomponendiks on asfalt või bituumen peetakse tänapäeval kõige populaarseimaks USA turul olevaks katusekattematerjaliks. Ning seetõttu töödeldakse bituumensindlites kasutatavat asfalti järgides äärmiselt rangeid kvaliteedinõudeid, mis on vajalikud tugevate, kuid samas pandlike sindlite loomiseks. Kuigi Eestis pole bituumensindlid veel nii levinud kui USA’s, on selle innovaatilise materjali populaarsus vaieldamatult tõusuteel ka Euroopas.

Paekivi, mis transporditakse tehastesse tavaliselt kas veokite või kaubarongidega, jahvatatakse saabudes veskite teel peeneks paekivipulbriks, ning seejärel segatakse omakorda asfaldi ehk bituumeniga. Samal ajal rullitakse tootmisliinil kilomeetrite kaupa fiiberklaas matti, millest saab bituumensindlite nö. selgroog või alus, mis söödetakse omakorda masinasse, kus 200 kraadi kuumuse juures kaetakse fiiberklaas mõlemalt poolt bituumen baaskihiga. 

Järgmisena tulevad mängu bituumensindlite graanulid, mis on üldjuhul valmistatud graniidist ning enne bituumensindlitele pressimist omakorda töödeldud ja kaetud spetsiaalse keraamilise kattekihiga. Sellesse kattekihti segatakse üldjuhul erinevaid värvitoone, et luua soovitud toote värv. Owens Corning TruDefinition bituumensindleid pakutakse lausa ligi 15. erinevas värvitoonis. Mis lisaks kaunile välimusele ja isikupärasusele lisab sindlitele kaitse kahjuliku UV-kiirguse eest. Enne graanulite lisamist sindlitele valmistatakse ette bituumen baaskiht, millele kantakse esmalt õhuke liivakate. Kuhu peale seejärel juhitakse graanulid, mis omakorda suunatakse läbi masinpressi, surudes graanulid kindlalt bituumenisse. 

Viimaks juhtakse bituumensindlid rullidele mida pihustatakse samal ajal õrnalt veega, et veeaurustumise teel jahutada maha endiselt kuum materjal. Kui sindlid on piisavalt jahtunud, kinnitatakse neile tihendusriba mis kaitseb neid tuulekahjustuste eest, muutes need veelgi ilmastikukindlamaks. Seejärel söödetakse valmis materjal läbi lõikemasinate, mis viilutavad bituumensindel materjali üksikuteks katusesindli ribadeks, mis omakorda virnastatakse, pakitakse ja asetatakse kaubaalustele, valmis transportimiseks ning katmaks katuseid üle terve maailma.